وبلاگ

دیوارپوش چوبی چیست؟| لیون دکور

دیوارپوش چوبی چیست

همه چیز دربارۀ دیوارپوش چوبی

یکی از دغدغه‌های اصلی مالِکین واحد اداری، مسکونی یا تجاری، طراحی دکوراسیون داخلی خاص و مدرن است. برای اجرای چنین دکوراسیونی، قطعاً باید از جدیدترین و بهترین ابزارها و تجهیزات طراحی دکوراسیون بهره برد.

دیوارپوش چوبی یا دیوارکوب، از جمله محصولات پرکاربرد ساختمانی است که بسیاری از افراد به جای رنگ کردن دیوار، از انواع طرح‌ها و مدل‌های جذاب این ابزار استفاده می‌کنند.

در حقیقت، دیوارپوش چوبی، به عنوان اِلِمان زیبایی در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود و با پوشاندن دیوارهای اصلی، زیبایی خاصی به فضای داخلی ساختمان می‌دهد.

لازم به ذکر است که این نوع دیوارپوش‌ها، قابلیت رنگ کردن جهت هماهنگی با انواع دکوراسیون داخلی را دارند.

همه چیز دربارۀ دیوارپوش چوبی

از تخته‌های باریک یا پهن چوبی، می‌توانید برای تزیین دیوار به راحتی استفاده کنید و در صورت لزوم، می‌توانید رنگ چوب طبیعی یا تیره را برای دکوراسیون استفاده کنید.

به طور کلی، دیوارپوش چوبی به لحاظ اینکه چوب، بخشی از طبیعت محسوب می‌شود، نمایانگر آرامش و آسایش است و با روح و روان آدمی بسیار سازگار خواهد بود. همچنین به عنوان عایق صدا، حرارت و برودت نیز پرکاربرد می‌باشند.

طرح و مدل‌های متنوعی از دیوارپوش‌ چوبی در بازار موجود است که بر اساس نیاز و نوع دکوراسیون مورد نظر، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب و اجرا کنید.

میزان ضخامت و اندازۀ این نوع دیوارپوش‌ها نیز بسیار متفاوت است و به نسبت نوع دیوار و اندازۀ دیوار، دیوارپوش مناسب نصب خواهد شد.

دیوارپوش چوبی چه کاربردهای مهمی دارد؟

دیوارپوش‌های چوبی علاوه بر زیبایی محیط داخلی ساختمان، کاربردهای دیگر نیز دارند.
از این نوع دیوارپوش‌ها، در محل‌های سردسیر بیشتر استفاده می‌شود. چرا که به دلیل طبع گرم چوب، حس گرمای بیشتری در محیط القاء خواهند کرد. ضمن آنکه، عایق مناسبی در برابر صدا، برودت هوا و همچنین گرما خواهند بود.

دیوارپوش چوبی چه کاربردهای مهمی دارد؟

از دیوارپوش چوبی، می‌توان بر روی دیوارهای کاذب آپارتمان‌های مسکونی و اداری یا ویلا به راحتی استفاده کرد. حتی بر روی دیوارهایی که امکان رنگ کردن یا نصب کاغذ دیواری را ندارند، می‌توان، انواع طرح‌ها و مدل‌های دیوارپوش چوبی را به کار برد.
از دیوارپوش چوبی، در ساختمان‌های اداری و مراکز آموزشی مانند مدارس، دانشگاه، آموزشگاه و . . . نیز استفادۀ زیادی می‌شود. به طور کلی، استفاده از این نوع دیوارپوش هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

با انواع دیوارپوش چوبی آشنا شوید!

دیوارپوش چوبی بر اساس نوع جنس و کاربری که دارند دارای انواع مختلفی می‌باشند. با توجه به نوع دکوراسیون داخلی و ویژگی دیوارهای اصلی، باید دیوارپوش مناسب را انتخاب و اجرا کرد.

دیوارپوش چوبی MDF و دیوارپوش پی وی سی طرح چوب، یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع دیوارپوش محسوب می‌شوند که هر یک با توجه به مزایا و ویژگی‌هایی که دارند، مورد استقبال واقع شده‌اند.

دیوارپوش چوبی MDF

دیوارپوش اِم دی اِف (MDF) به صورت پنل‌هایی هستند که امکان اتصال آنها به یکدیگر وجود دارد. این نوع از دیوارپوش‌های چوبی در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار موجود است که به راحتی می‌توان بر اساس، دکوراسیون و ساختار آپارتمان، یکی از آنها را انتخاب کرد.

لازم به ذکر است که دیوارپوش‌های چوبی MDF، وزن سنگین و قیمت بالایی به نسبت برخی از دیوارپوش‌ها دارند. دیوارپوش ام دی اف، در بیشتر محل‌ها قابل نصب و پیاده‌سازی است.

با انواع دیوارپوش چوبی آشنا شوید!

مهمترین ویژگی که دیوارپوش‌های ام دی اف دارند، عایق بودن آنها می‌باشد. با کمک فناوری روز دنیا، روکش‌هایی روی این نوع دیوارپوش‌ها وجود دارد که در مقابل رطوبت و مایعات بسیار مقاوم بوده و از نفوذ آنها جلوگیری می‌کنند. ضمن آنکه، دیوارپوش ام دی اف، قابلیت شست و شو نیز دارد.

مزایای دیوارپوش MDF

 تنوع در طراحی و رنگ‌های جذاب
 استحکام بالا در برابر فشار و ضربه
 نسبت به دیوارپوش‌های چوب طبیعی ارزان و مقرون به صرفه می‌باشند.
 در مقابل نور مستقیم خورشید، مقاومت خوبی دارند.
 در محیط‌هایی که دارای قوس هستند، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند.
 نسبت به برخی از دیوارپوش‌ها، مقاومت و طول عمر بسیار زیادی دارند.
 در برابر حرارت، صوت و برودت عایق مناسبی می‌باشند.
 در مقابل نفوذ حشرات مختلف، مقاوم هستند.
 امکان نصب و اجرا در محیط‌های مختلف مانند ساختمان‌های اداری، مسکونی، تجاری، آموزشی و . . . را دارد.

معایب دیوارپوش MDF

 یکی از معایب مهم این نوع دیوارپوش‌ها، اشتعال‌پذیری آنها می‌باشد. البته ناگفته نماند، دیوارپوش‌های ام دی اف، از یک لایۀ سطحی پوشیده شده‌اند که در برابر آتش‌سوزی مقاوم می‌باشند، اما به طور کلی، این میزان مقاومت چندان تاثیری در حفظ ایمنی بالای این محصول ندارد.

 به گفتۀ بسیاری از کارشناسان بهتر است از دیوارپوش MDF، در محیط‌های مرطوب استفاده نشود. در مقابل رطوبت مقاومت کمی دارند و معمولاً معماران و طراحان دکوراسیون از این نوع دیوارپوش در آپارتمان‌هایی که در اقلیم مرطوب وجود دارند، استفاده نمی‌کنند.

دیوارپوش چوبی MDF
دیوارپوش چوبی پی‌وی‌سی

دیوارپوش طرح چوب پی‌وی‌سی (PVC)، در طرح و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است. یکی از دلایل استقبال از این نوع دیوارپوش طرح چوب، قیمت مناسب آن نسبت به دیوارپوش چوب طبیعی است.

مزایای دیوارپوش طرح چوب PVC

 نصب و اتصال دیوارپوش پی‌وی‌سی به صورت کشویی است و همین موضوع باعث راحتی در نصب آن خواهد شد.
 در برابر ضربه و حرارت مقاومت خوبی دارند.
 ضخامت این نوع دیوارپوش‌ها در بسیار کم است و به همین خاطر، فضای کمتری را به نسبت سایر دیوارپوش‌ها اِشغال می‌کنند.
 در برابر نفوذ و رشد انواع باکتری و حشره نیز مقاومت بالایی دارند.
 قابلیت شستشوی آسان

نحوۀ نصب دیوارپوش چوبی

هنگام نصب دیوارپوش باید به سطح دیوار دقت نمایید. اگر دیوار کاملاً هموار باشد، می‌توانید به راحتی از دیوارپوش استفاده کنید.

اما در صورتی که، سطح دیوار از مصالح ساختمانی دیگر مانند سیمان و . . . پوشیده شده باشد، باید زیرسازی مناسب برای نصب دیوارپوش چوبی انجام شود و پس از آنکه، سطح دیوار، به یک سطح هموار جهت نصب دیوارکوب تبدیل شد، می‌توانید به راحتی دیوارپوش را بر روی دیوار نصب کنید.

البته در صورت لزوم می‌توانید به جای نصب مستقیم روی دیوار، از زیرسازهای فلزی بر روی دیوار نیز استفاده کنید. اما نکتۀ دیگری که باید به آن بیش از هر چیز توجه کنید، اندازه و ابعاد دقیق دیوار است تا بر اساس ابعاد اندازه‌گیری شده، مواد و ابزارهای مناسب تهیه شوند و بدین شکل، سرعت و دقت اجرای کار بیشتر خواهد شد.

در روش نصب دیوارپوش به صورت مستقیم، از میخ یا چسب بر روی دیوار استفاده می‌شود. در روش غیر مستقیم، دیوارکوب‌ها را به کمک میخکوب یا منگنه‌کوب به یکدیگر متصل خواهند کرد.

از کجا دیوارپوش چوبی با کیفیت و مرغوب تهیه کنیم؟

برای آن که دکوراسیون داخلی واحد مسکونی، تجاری یا اداری به شکل مطلوب و مدرن طراحی شود، باید مصالح و تجهیزات درجه یک و با کیفیت سفارش دهید.

یکی از شرکت‌های پیشرو و موفق در طراحی و اجرای انواع دکوراسیون، شرکت لیون دکور است. با حضور در این شرکت و همچنین مراجعه به سایت این مجموعه، می‌توانید پروژه‌های موفق لیون دکور را مشاهده کرده و بر اساس نیاز و سلیقۀ خود، دیوارپوش چوبی موردنظر را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − = 2