وبلاگ

نصب چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی در لیون دکور

نصب چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی پوششی تقریبا جدید محسوب می شود . شبیه به موکت است و بصورت رول در متراژهای مختلف و جنسهای متفاوت در بازار موجود است. این محصول به راحتی در هر مکانی قابل استفاده است و نصب آن نیز براساس سلیقه مشتری چندان دشوار نیست. یکی از مواردی که هنگام خرید چمن مصنوعی ذهن ما را درگیر می کند، نحوه نصب و هزینه های نصب و اجرای چمن مصنوعی است. در هنگام تهیه چمن مصنوعی برای متراژ بالا علاوه بر قیمت چمن مصنوعی به نحوه و هزینه نصب آن نیز باید توجه کنیم.
بارش برف و باران، تابش مستقیم نور خورشید یا تغییرات دمایی شدید، موجب آسیب به سطح چمن نمی شود. در مقایسه با چمن طبیعی و کاشته شده، نگهداری از چمن مصنوعی بسیار مقرون به صرفه تر و ساده تر است. این محصول نیاز به نگهداری و رسیدگی خاصی ندارد. بدون اینکه بخواهید چمن ها را آبیاری یا هرس کنید، زمین چمن همیشه سرسبز و با نشاط باقی می ماند.
بازی کودکان و حیوانات خانگی روی چمن، رفت و آمد و باعث از بین رفتن یا خشک شدن چمن ها نمی شود. این محصول به کود یا سم نیاز ندارد. طول عمر چمن مصنوعی با کیفیت، بسیار بالاتر از گیاه طبیعی است. نصب چمن مصنوعی تاثیر زیادی در دوام و ماندگاری کفپوش دارد.
با ما همراه باشید تا در خصوص نصب چمن مصنوعی شما را راهنمایی کنیم تا به آسانی بتوانید فضایی زیبا و مناسب در مکانهای مختلف محل زندگی یا کار به وجود بیاورید: مشاهده نمونه کار

نصب چمن مصنوعی
زیرسازی چمن مصنوعی

نخستین نکته در مورد نصب چمن مصنوعی این است که این محصول را بر روی چه سطحی می‌خواهید استفاده کنید. به صورت کلی دو نوع زیرسازی وجود دارد. زیرسازی سخت یا Bound و یا زیرسازی غیرسخت یا Unbound. زیرسازی‌های سخت شامل بتون، آسفالت، کاشی، موزائیک، سرامیک و یا هر سطح سخت و محکم دیگر هستند که براحتی می‌توان چمن مصنوعی را بر روی آنها نصب کرد.

در این نوع زیرسازی‌ها تنها باید سطح کار را تمیز و برای نصب آماده کنند.
در سطوع غیرسخت، مانند باغچه‌ها و خاکهای دانه‌بندی شده، ابتدا باید زمین عاری از علوفه و سایر گیاهان شود. سپس از شن و ماسه‌های دانه‌بندی شده باید استفاده کرد. پس از ریختن شن و ماسه‌های دانه بندی شده در زمین، محل نصب باید کوبیده یا کامپکت شود. سپس زیر چمن یک لایه ۲۵۰ گرمی ژئوتکسایل انداخت و چمن را نصب کرد. در نصب اینگونه زیرسازیها می‌توان از میخهای بلند استفاده کرد.
برشکاری
رولهای استاندارد چمنهای لنداسکیپ سی سی گراس، دو متر (عرض) در ۱۵ متر (طول است)، بنابراین در بسیاری از مکانها باید براساس ابعاد، برشکاریهای لازم صورت گیرد تا چمن همه سطح را پوشش دهد. خریداران می‌توانند براساس مکانی که برای نصب درنظر گرفته‌اند، چمن را برش دهند و کنار هم بر روی زمین پهن کنند. در این بخش برش حتما باید از فاصله بندهای چمن باشد.
اورلب
اورلب در حقیقت به لب به لب کردن چمنها برای آغاز چسبکاری گفته می‌شود. پس از برشکاری چمن برای محل نصب، تکه‌های چمن در خاب همسو باید کنار هم قرار گیرند. در این مقطع احتمال دارد بخاطر کج شدن برشکاری اولیه، دو لب چمن کنار هم به صورت مماس قرار نگیرند که در این مقطع باید با کاتر لبه‌های اضافی را برای قرار گرفتن دقیق دو لبه کنار هم برید.
چسب زنی چمن مصنوعی
بعد از اوورلب کردن چمن که تاکید می‌شود خواب چمن باید همجهت باشد، بین دو بخش چمن یک نوار اتصال به عرض ۲۰ سانتی متر قرار می‌دهیم و این نوار را به طور کامل به چسب مورد تائید شرکت که مخصوص چسباندن چمن مصنوعی است، آغشته می‌کنیم. سپس چمن را به آهستگی روی این نوار قرار می‌دهیم. پس از این کار چمن چسبانده شده باید بی حرکت بماند تا چسب خشک شود.

نصب چمن مصنوعی
نصب نهایی بر روی زمین

بعد از اینکه تکه‌های مختلف چمن براساس ابعاد مورد نظر ما به یکدیگر چسبانده شد، باید گوشه‌های اطراف چمن را با همان چسب مخصوص چمن بر روی زمین چسباند. در این بخش یا می‌توانیم همه دور چمن را بر روی زمین بچسبانیم و یا اینکه نقاط مشخصی را بر روی زمین چسب بزنیم.
البته در برخی از روشها از میخ و یا پیچ هم برای نصب نهایی می توان استفاده کرد.
آموزش نصب چمن مصنوعی روی خاک
اکنون شما چمن مصنوعی مورد نظر خود را خریداری کرده اید. حال وقت آن است که با کمک این راهنما خودتان نسبت به نصب چمن مصنوعی خریداری شده اقدام کنید. در قسمت ذیر خلاصه ای از کارهای لازم جهت نصب کفپوش چمنی روی خاک آورده شده است.
۱. ابزارهای مورد نیاز برای نصب چمن مصنوعی را آماده کنید
۲. سطح مورد نظر را از نوع پوشش گیاهی پاک سازی کنید
۳. لایه های اولیه را حاضر کنید
۴. لایه ای از شن بر روی خاک بریزید
۵. لایه رویی را آماده کنید و آن را صاف و یکنواخت کنید
۶. لایه محافظ را پهن کنید
۷. گوشه های کار را از نوع پوشش گیاهی تمیز کنید
۸. چمن مصنوعی را پهن و آن را تراز کنید
۹. برش های لازم بر روی چمن مصنوعی را انجام دهید
۱۰. چمن مصنوعی را بر روی زمین ثابت کنید
۱۱. شن چمن مصنوعی را بر روی آن ریخته و برس بزنید
ابزارهای نصب چمن مصنوعی
اطمینان حاصل کنید که تمام وسایل مورد نیاز خود را برای نصب چمن مصنوعی روی خاک حاضر کرده باشید. این ابزارها عبارتند از:
• چاقوی تیز و تیغه های یدکی
• زانو بند و دست کش
• متر جهت اندازه گیری
• صفحات متراکم کننده یا غلتک
• تیغ موکت بری
• پخش کننده شن ها (شن کش)
آماده سازی زمین خاکی جهت نصب چمنهای مصنوعی
قبل از اینکه شروع کنید
• مقدار اب سطحی را چک کنید
• آیا زمین شما سیستم زهکشی مناسبی دارد؟ و یا جذب آب به خوبی انجام می شود؟
• هرگونه شاخ و برگ و پوشش گیاهی را حذف کنید
چگونه یک زیرسازی سفت برای نصب چمن آماده کنید؟
۱. سطح نصب چمن باید صاف، تمیز، سفت و تراز باشد. اگر بخش هایی از زمین ناهمکار بود و یا تراز نبود می توانید از مقدار شن در آن ناحیه استفاده کنید و آن ناهمواری را از بین ببرید.
۲. از ارتفاع چمن مصنوعی و ارتفاع زیرسازی خود اطمینان حاصل کنید که از ارتفاع تراز مورد نظر بیشتر و یا کمتر نشود.
۳. چمن های طبیعی و گیاهان موجود را با استفاده از بیل و یا دستگاه برش چمن، جمع آوری کنید.
۴. بعد از حذف چمن های طبیعی، خاک سطح آن را نیز به عمق ۱۰ سانتی متر بردارید (اگر تراکم خاک زیاد است خاکبرداری را به عمق ۷ سانتی متر انجام دهید). چمن های مصنوعی نباید بر روی خاک رویی نصب شوند.
۵. سطح کار را با استفاده از غلتک یا صفحات ارتعاشی (Vibrating Plate) متراکم و فشرده کنید.
۶. علف کش را بر روی سطح اسپری کنید
۷. حاشیه های زمین را با استفاده از قطعات چوب و یا وسیله مناسب دیگری تراز کنید. ارتفاع این بخش نباید بالاتر از ارتفاع تمام شده چمن های مصنوعی باشد.
۸. لایه شن به ضخامت حداقل ۷۵ میلیمتر و اندازه سنگ ها حداقل ۲۰ میلی متری را بر روی سطح بریزید و آن را با استفاده از غلتک و ویبراتور فشرده سازی کنید.
۹. در انتها لایه به ضخامت ۶ الی ۱۴ میلیمتر خاک بر روی سطح ریخته و تتا حد ممکن آن را فشرده و متراکم کنید.

نصب چمن مصنوعیچگونگی نصب چمن مصنوعی

بعد از آماده شدن زیرسازی، چمن های مصنوعی را بر روی سطح مورد نظر پهن کنید و اجازه دهید از هر طرف در حدود ۵ سانتی متر اضافه باشد. این کار به شما این امکان را می دهد که لبه چمن های مصنوعی بعد از برش کاملا با حاشیه کار منطبق شود. چمن ها خود را با دقت از پشت و با استفاده از یک کاتر بصورت مرتب ببرید. بعد از برش از چسب مخصوص نصب چمن مصنوعی برای ثابت کردن آن روی زمین استفاده کنید. اگر منطقه که قصد چسباندن چمن مصنوعی را دارید بزرگ است، برای این کار شما نیاز به نوار اتصال نیاز دارید.
همچنین برای اینکه از حرکت نکردن چمن مصنوعی خود اطمینان حاصل کنید میتوانید از میخ های بلند استفاده کنید و آن را به زمین محکنم کنید.
متصل کردن چمن های مصنوعی به یکدیگر
شاید برای مناطق بزرگ تر نیاز باشد دو قطعه چمن را به یک دیگر بچشبانید. برای این کار شما نیاز به نوار اتصال و چسب چمن مصنوعی دارید.
۱. چمن مصنوعی خود را در موقعیت مناسب قراردهید
۲. چمن اول را برگردانید و به دقت برش بزنید مواظب باشید که فاصله ای نیفتد
۳. سپس قطعه دوم را نیز برش بزنید و آن ها را کنار هم قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که فاصله ای ندارند
۴. دو طرف لبه های چمن را برگردانید و نوار اتصال را بر روی زمین پهن کنید. (روی رنگی نوار اتصال باید بر روی زمین باشد)
۵. چسب دوجزئی چمن مصنوعی را آماده کرده و بر روی نوار اتصال ریخته و یا استفاده از وسیله ای مناسب مانند لیسه آن را پخش کنید.
۶. دو لبه چمن مصنوعی را به آرامی و یا دقت بر روی نوار اتصال دهید و کمی بر روی آن فشار بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × = 20