وبلاگ

کاغذ دیواری طرح سه بعدی

کاغذ دیواری طرح سه بعدی

برخی از افراد این تصور را دارند که کاغذ دیواری طرح سه بعدی همان کاغذ دیواری معمولی است که طرح خاصی دارد در صورتی که این تصور اشتباه است. کاغذ دیواری های معمولی دارای طرح های تکرار شونده شوند اما کاغذ دیواری سه بعدی طبق طرح دلخواه شما چاپ می شود.

بنابراین پیش از انتخاب و خرید کاغذ دیواری سه بعدی باید یک سری نکات مهم در مورد این محصول را بدانید.

 

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی با کاغذ دیواری معمولی فرق دارد!

کسانی که به فکر تزئین خاص برای منزل خود هستند می توانند از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده نمایند. طرح و نقش کاغذ دیواری سه بعدی با مدل معمولی فرق می کند. در واقع در کاغذ دیواری سه بعدی از تصاویر ۳d استفاده می شود.

یک سری تکنیک های مهم در این کاغذها اجرا می شود که سبب می شود تصاویر جذاب تر نشان دهند و حالت برجسته داشته باشند. در طراحی کاغذ دیواری نوع سه بعدی از تکنیک خطای دید استفاده شده است. ایده چاپ تصویر سه بعدی روی کاغذ دیواری معمولی در نهایت منجر به کاغذ دیواری سه بعدی می شود. پس در ابتدا فرق این دو مورد را بررسی کنید.

دسته بندی کاغذ دیواری سه بعدی از نظر جنس

در خرید هر محصولی جنس اهمیت زیادی دارد و این موضوع برای کاغذ دیواری نوع سه بعدی نیز قابل ارزیابی است. کاغذ دیواری بر اساس موادی که در ساخت آن به کار رفته است، مدل های مختلفی دارد. یکی از جنس های پرفروش کاغذ دیواری سه بعدی، جنس کتان است.

کیفیت چاپ بر روی جنس کتان عالی است و به سادگی با پارچه نم دار شسته می شود. این جنس نیمه براق است و از بافت جذابی تشکیل شده است.

مورد بعدی کاغذ دیواری سه بعدی از جنس چرم است، معمولاً موادی که در ساخت این کاغذ به کار رفته است کیفیت متوسطی دارد و برای کسانی که مستاجر هستند و به دنبال هزینه کمتر هستند مناسب است.

این جنس بافت طرح چرم دارد و کیفیت چاپ آن نسبتاً خوب است. قابلیت شستشو برای این کاغذ دیواری سه بعدی جنس چرم معمولاً متوسط است.

در صورتی که به زیبایی بیشتر منزل خود اهمیت می دهید باید به سراغ کاغذ دیواری نوع سه بعدی شاین دار بروید. این کاغذ دیواری قابلیت شستشو با پارچه نم دار دارد و ظاهر آن براق و دل انگیز است.

در نهایت نیز کاغذ دیواری سه بعدی از جنس الیاف طبیعی موجود دارد که هم کیفیت چاپ عالی دارد و هم برای شستشو مناسب است. این جنس مات است و ظاهری شیک و کلاسیک به منزل شما می بخشد. این جنس ماندگاری بالایی دارد.

کاغذ دیواری نوع سه بعدی
انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی بر اساس طرح

سومین پارامتری که باید در انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی به آن دقت کنید، طرح است. شما می توانید به سراغ کاغذ دیواری نوع سه بعدی طرح سنگ یا چوب بروید و یا از طرح طبیعت و چهره استفاده کنید، همه این موارد بر اساس سلیقه شما در نظر گرفته می شود.

اما چیزی که باید به آن دقت کنید اینکه طرح روی کاغذ دیواری نوع سه بعدی به صورت برجسته نشان داده می شود یعنی واقعی تر از کاغذ دیواری معمولی و در این زمینه باید دقت کنید که از طرح هایی که آرامش شما را بهم می زنند و یا بسیار شلوغ و پیچیده هستند جداً خودداری کنید.

بهتر است فضای منزل خود را در نظر بگیرید و سپس به انتخاب طرح بپردازید. در انتخاب رنگ ها عجله نکنید رنگ های شاد و شلوغ پس از مدتی عذاب آور خواهند بود.

مکانی که قرار است کاغذ دیواری سه بعدی روی آن اجرا شود مهم است!

به طور کلی شما می توانید کاغذ دیواری را روی هر دیواری نصب کنید اما موضوع از این قرار است که کاغذ دیواری سه بعدی معمولاً شامل یک ضلع از پذیرایی و اتاق خواب می شود و عموماً دیوار بزرگ برای این کار انتخاب می شود تا جلوه خوبی داشته باشد.

باید محلی را برای اجرای کاغذ دیواری نوع سه بعدی انتخاب کنید که نورپردازی خوبی داشته باشد. اگر قرار است که کاغذ دیواری نوع سه بعدی برای دیوار پشت تلویزیون اجرا شود چه خوب است از رنگ های نود استفاده کنید تا فضای کلاسیک به منزل شما ببخشد.

هماهنگی کاغذ دیواری سه بعدی و چیدمان خانه

نوع چیدمان منزل در انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی بسیار مهم است. در صورتی که چیدمان منزل شما ساده است می توانید از طرح های نسبتاً شلوغ برای کاغذ دیواری سه بعدی استفاده کنید اما اگر وضعیت دکوراسیون و چیدمان بسیار شلوغی دارید بهترین انتخاب برای شما کاغذ دیواری نوع سه بعدی با طرح کلاسیک و ساده تر است.

تنوع رنگ در اجرای کاغذ دیواری سه بعدی باید رعایت شود و چه خوب است که رنگ غالب دکوراسیون منزلتان در کاغذ دیواری نوع سه بعدی دیده شود پس در انتخاب دقت کنید و به رنگ ها اهمیت دهید. در صورتی که دیوارهای کوچکی دارید می توانید از کاغذهای دیواری با طرح های نسبتاً بزرگ استفاده کنید تا عمق تصویر نمایان شود.

 

قیمت مهم است!

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی به نسبت کاغذهای معمولی گرانتر است پس محاسبه اولیه را داشته باشید. اگر فکر می کنید اجرای این نوع کاغذ برای شما هزینه بر است لازم نیست برای همه اضلاع دیوار خود از کاغذ سه بعدی استفاده کنید، می توانید مدل معمولی را با سبک سه بعدی ترکیب کنید. طرح و جنس کاغذ مهمترین عامل در قیمت گذاری هستند.

برخی از مدل ها سختی زیادی در اجرا دارند که به قیمت نهایی کار می افزاید. کاغذ دیواری معمولی و سه بعدی به صورت متر مربع قیمت گذاری می شود پس زیر بار قیمت رولی و وزنی نروید.

از کجا بخریم!

یکی از مهمترین نکاتی که روی قیمت نهایی کاغذ دیواری سه بعدی تاثیر می گذارد، نوع خرید است! در خرید اینترنتی شما درگیر هزینه اضافی نیستید یعنی واسطه گری را حذف کرده اید. از سوی دیگر می توانید طرح و مدل های متنوعی را ببینید و سپس گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. این روش به شما کمک می کند تا با هزینه مناسب، بهترین خرید را داشته باشید.

نمونه کارهای زیادی به شما ارائه می شود که می بایست بر اساس نوع سلیقه و موقعیت منزل یک مورد را انتخاب کنید. برخی از سبک ها به صورت ترکیبی اجرا می شوند و می توانید دو طرح را به صورت ترکیبی برای اضلاع مختلف دیوار منزل خود اجرا کنید.

دست شما در انتخاب باز است. در صورتی که فکر می کنید حتماً نیاز به کاغذ دیواری قابل شستشو دارید، از جنس چرم و شاین دل بکنید و الیاف طبیعی و یا کتان را انتخاب کنید.در هر صورت جنسی که انتخاب می کنید باید خاصیت شستشو داشته باشد و کیفیت خود را از دست ندهد. در انتخاب خود هوشمندانه عمل کنید.

کاغذ دیواری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = هشت