وبلاگ

آشنای با انواع رنگ های ساختمان

آشنایی با انواع رنگ های ساختمان

آشنای با انواع رنگ های ساختمان

آیا در مورد رنگ مورد استفاده برای پروژه خود تصمیم نگرفته اید؟ در این مقاله با انواع رنگ های مورد استفاده در ساختمان سازی بیشتر آشنا شوید پس با لیون دکور همراه باشید

نوع رنگی که انتخاب می کنید به همان اندازه رنگ ضروری است و ممکن است تأثیر قابل توجهی بر شخصیت فضای شما، کیفیت کار رنگ آمیزی شما و حالتی که می خواهید ایجاد کنید، داشته باشد. قبل از تصمیم گیری در مورد نوع رنگ، چندین متغیر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

به طور کلی شناخته شده است که نقاشی ظاهر کلی سازه ها را بهبود می بخشد. نقاشی در واقع یکی از مهمترین جنبه های هر کار بازسازی است. جدا از بهبود ظاهر کلی، رنگ ها کاربردها و کاربردهای مختلفی برای متخصصان نقاشی دارند.

در نتیجه، متخصصان نقاشی باید ویژگی های عملکرد هر نوع رنگ را درک کنند. از این طریق می توان محصول رنگ بهینه را برای هر کاربرد تعیین کرد.

 

چرا نقاشی انجام می شود؟

نقاشی معمولاً برای اهداف زیر انجام می شود:

محافظت از سطح در برابر حشرات، باران، تشعشعات خورشیدی و سایر عناصر محیطی.
سطوحی که به صورت حرفه ای رنگ آمیزی شده اند، تمیز و ایمن نگه داشتن آنها آسان تر است.
افزایش جذابیت بصری سطح
ضد آب.
افزایش دوام سطح
کیفیت یک رنگ خوب

هنگام انتخاب یک نوع رنگ برای یک کاربرد معین، باید ویژگی های فیزیکی بررسی شود. یک رنگ خوب مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

سادگی برنامه
زمان خشک شدن مناسب
ایجاد یک فیلم نازک و بدون ترک
ایجاد یک پوشش سخت و بادوام
آب و هوا نباید بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.
کاربران آسیبی نخواهند دید.
انواع رنگ مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمان
اگرچه انواع مختلف بازسازی نیاز به انواع مختلف رنگ و تکنیک دارد، در اینجا ما چند نوع رنگ قابل دسترس را برای شما قرار داده ایم که قبل از رنگ آمیزی ملک خود به آنها توجه کنید.

 

۱. رنگ مینا

این نوع رنگ معمولاً با افزودن مستقیم روی یا سرب به لاک ساخته می شود. رنگدانه ها به منظور ایجاد طیف گسترده ای از رنگ ها به آن اضافه می شوند. نشان داده شده است که رنگ های مینا پوشش های سخت تر و براق تری تولید می کنند که تمیز کردن آن بسیار آسان است.

 

علاوه بر این، رنگ از نظر شیمیایی مقاوم و ضد آب است که باعث حفظ رنگ و پوشش عالی می شود. پیمانکاران فرعی باید بر اعمال این رنگ نظارت دقیق داشته باشند.

برخی از محبوب ترین کاربردها برای رنگ های لعاب عبارتند از: پنجره ها، راه پله ها، دیوارها، داخلی و خارجی، تزئینات چوبی، کفپوش ها و درها، و سطوحی مانند آجر، فلزات، حصیری، شیشه و گچ.

اشکال اصلی رنگ مینا نیاز به پوشش تیتانیوم و تاخیر در خشک شدن قبل از استفاده است.

 

۲. رنگ روغن

این نوع رنگ دارای پایه سربی سفید بوده و معمولاً در سه لایه پرایمر، لایه زیرین و پوشش استفاده می شود. این رنگ در دو رنگ مات و براق موجود است.

رنگ روغن یک انتخاب محبوب است زیرا ماندگاری طولانی و ارزان است و استفاده و تمیز کردن آن ساده است. این رنگ اغلب برای دیوارها، درها، پنجره ها و وسایل فلزی استفاده می شود.

 

با وجود مزایای بی شماری که دارند، معایب قابل توجهی نیز دارند. رنگ روغن در محیط های مرطوب به خوبی عمل نمی کند و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا کاملاً خشک شود.

 

۳. رنگ امولسیون

اصطلاح امولسیون به مخلوطی از دو مایع اطلاق می شود که به طور کامل با هم مخلوط نمی شوند. به عنوان مثال، روغن و آب یک امولسیون تشکیل می دهند و شما می توانید لایه روغن را در آب ببینید.

آب وسیله/محیطی اصلی است که در آن رنگدانه، چسب و مواد افزودنی در اکثر رنگ‌های امولسیونی اضافه و پخش می‌شود.

بایندرها که پلیمری هستند در رنگ ها برای تشکیل یک لایه پیوسته استفاده می شوند. چسب های مورد استفاده در فرمولاسیون رنگ ها شامل رزین های اپوکسی، اکریلیک، رزین و آلکیدی می باشد. رنگ‌های امولسیونی انعطاف‌پذیر هستند، به سرعت خشک می‌شوند و می‌توانند در سطوح داخلی و خارجی استفاده شوند.

 

۴. رنگ بر پایه سیمان

هنگامی که سیمان مهمترین جزء رنگ است، می تواند حداکثر استحکام و سختی را ایجاد کند. این رنگ ها جایگزینی عالی برای دیوارهای داخلی و خارجی هستند. این نوع رنگ دیگر نیازی به استفاده از هیچ گونه شمارش یا روغن انحصاری طبیعی ندارد.

همچنین ممکن است یک انتخاب عالی برای یک سطح خارجی باشد زیرا می تواند جمع آوری کثیفی را کاهش دهد و از نفوذ آب جلوگیری کند. رنگ سیمانی ممکن است یکی از بهترین گزینه ها برای دیوار بیرونی یا داخلی و همچنین ساخت دیوار بتنی باشد.

 

۵. رنگ مبتنی بر آب

بخش عمده رنگ دیواری که اکنون فروخته می شود، به دلیل سهولت کاربرد آن، بر پایه آب است. اگر سطح شما قبلاً با محلول روغنی پوشانده شده است، هنگام تبدیل به رنگ پایه آب احتیاط کنید زیرا ممکن است به درستی نچسبد.

در این حالت، تمیز کردن سطح و سپس زبری آن با یک کاغذ سنباده دانه متوسط تا صاف می تواند از پوسته پوسته شدن لایه تازه جلوگیری کند.

چندین شرکت لعاب یا آلکیدهای آب را برای شرایطی تولید کرده‌اند که معمولاً رنگ روغنی مطلوب است، اما شما یک راه حل مبتنی بر آب می‌خواهید. این رنگ ها ظاهر و رفتار رنگ روغنی دارند.

 

۶. رنگ قیر

این نوع رنگ از آسفالت یا قیر حل شده ایجاد می شود که رنگ مشکی متمایز آن را به آن می بخشد. ضد آب و مقاوم در برابر قلیایی است اما در شرایطی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد نباید استفاده شود زیرا خراب می شود.

 

کارخانه‌های آهن‌سازی زیر آب، پایه‌های بتنی، سطوح چوبی و لوله‌های آهنی اغلب رنگ‌های قیری پیدا می‌کنند. هنگامی که روی فلزات اعمال می شود، به مقاومت در برابر خوردگی نیز کمک می کند.

 

۷. رنگ آلومینیوم

این رنگ از ترکیب ذرات آلومینیوم با لاک روغن ساخته می شود. در برابر خوردگی، برق و آب و هوا مقاوم است. رنگ آلومینیوم به طور گسترده بر روی فلزات و چوب استفاده می شود، با استفاده های خاص از جمله مخازن گاز، مخازن نفت، لوله های آب و رادیاتور.

 

۸. رنگ ضد خوردگی

این رنگ اغلب به دلیل مقاومت شیمیایی منحصر به فرد خود، همانطور که از نام آن نشان می دهد، متمایز می شود. از روغن بذر کتان، ماسه ریز و روی کروم تولید می شود.

این نوع رنگ دارای رنگ مشکی استاندارد است و اغلب روی لوله ها یا سایر سطوح فلزی استفاده می شود. این رنگ قادر است با محدود کردن عبور مستقیم آب و هوا به فلز از خوردگی جلوگیری کند.

این پوشش ها به عنوان یک مانع عمل می کنند و مانع از تماس مستقیم مواد خورنده و ترکیبات شیمیایی می شوند.

 

۹. رنگ سلولزی

برای ساخت این رنگ معمولا از آمیل استات، ورق های سلولوئیدی و فیلم های عکاسی استفاده می شود. روغن کرچک ممکن است برای تقویت چسبندگی استفاده شود و سطوح به راحتی تمیز شوند. شستن رنگ پس از خشک شدن نیز امکان پذیر است.

این نوع رنگ به دلیل سرعت خشک شدن، سختی و سطح صاف تر و همچنین مقاومت در برابر آب، اسیدها و دود مشخص می شود.

اتومبیل ها و هواپیماها بهترین مکان برای استفاده از رنگ سلولزی هستند. مهم ترین نقطه ضعف این رنگ ثابت شده است که قیمت آن است. با این حال، سرمایه گذاری ارزشمند است.

 

۱۰. رنگ پلاستیک

آب اغلب به عنوان رقیق کننده در این نوع رنگ استفاده می شود و در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد. به سرعت خشک می شود و پوشش زیادی ایجاد می کند.

برخی از رایج ترین کاربردهای رنگ پلاستیک عبارتند از: دال ها، سقف ها، دیوارهای اتاق های نمایش، سالن ها، نمایشگاه ها و سایر سازه ها و عرشه های مشابه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 6