وبلاگ

راهنمای خرید کفپوش پارکت

پارکت-در-لیون-دکور

راهنمای خرید کفپوش پارکت

کفپوش پارکت یک کفپوش مرسوم و سنتی است که می تواند در خانه شما جلوه کند. این از بلوک های کوچک و شل از چوب جامد یا مهندسی شده ساخته شده است که در الگوهای پیچیده قرار گرفته اند. پارکت غرق در میراث و تاریخ است و در هر جایی از خانه‌های روستایی عجیب و غریب گرفته تا ساختمان‌های عمومی بزرگ یافت می‌شود.

 

پارکت تمام مزایای چوب جامد یا مهندسی شده را دارد، اما به گونه ای طراحی شده است که فواید زیادی دارد و برای طیف وسیعی از اتاق ها مناسب است. اگر به دنبال خرید کفپوش پارکت هستید، راهنمای ما در اینجا می تواند به شما در انتخاب کفپوش مناسب کمک کند.

 

مزایای کفپوش پارکت

کفپوش پارکت به دلیل ظاهر زیبایی که دارد و اینکه چقدر پیچیده می تواند هر اتاقی را جلوه دهد بسیار محبوب است، همچنین طیف گسترده ای از سبک ها و الگوها برای انتخاب وجود دارد. اما پارکت مزایای دیگری نیز دارد از جمله:

تمیز کردن آسان: تمیز کردن و نگهداری کف پارکت بسیار آسان است. جارو کردن روتین و تمیز کردن خشک تمام چیزی است که برای بکر نگه داشتن کف شما لازم است.
بادوام: مانند کفپوش چوبی جامد و مهندسی شده، پارکت نیز بسیار بادوام است. از آنجایی که از چوب سخت ساخته شده است، بسیار مستحکم است و طول عمر بالایی دارد، به علاوه، در طول سالیان متمادی ساییدگی و پارگی کمی از خود نشان می دهد.
همه کاره: با الگوها، رنگ ها و پرداخت های مختلف می توانید هر ظاهری را برای تکمیل خانه خود با پارکت چوبی جامد یا مهندسی ایجاد کنید.
مقرون به صرفه: کف پارکت به دلیل مواد چوبی و زمان لازم برای ایجاد الگوهای پیچیده، به طور سنتی دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کفپوش است. با این حال، این نوع کفپوش عمر طولانی دارد، بنابراین در دراز مدت ارزان تر است. همچنین می‌توانید کفپوش لمینت با جلوه پارکت یا پارکت LVT را انتخاب کنید که ظاهری چوبی جامد می‌دهد و مقرون به صرفه‌تر است.

 

انواع کفپوش پارکت

با کفپوش پارکت سبک ها و الگوهای مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید که هر کدام ظاهر منحصر به فرد خود را به اتاق می دهند.

کفپوش شورون از مثلث هایی در الگوی زیگزاگ با زاویه ۴۵ درجه استفاده می کند که یک نقطه واقعی به شکل V ایجاد می کند. این نوع پارکت ظاهری شیک و تمیز ایجاد می کند.

کفپوش هرینگبون نیز از مثلث‌هایی استفاده می‌کند که با زاویه ۹۰ درجه تعبیه شده‌اند که ظاهری مبهم‌تر از شورون ایجاد می‌کند و برای افزودن ظاهری منحصربه‌فرد به یک اتاق مینیمال عالی است. این محبوب ترین سبک است و ظاهری کلاسیک می دهد.

یکی دیگر از انواع محبوب و سنتی پارکت، کفپوش بلوط است که طرحی هندسی ارائه می دهد و شخصیتی جاودانه را به هر اتاقی ارائه می دهد.

کفپوش پارکت هلندی به جای اشکال مثلثی از مستطیل استفاده می کند و به شکل و ظاهر یک دیوار آجری نزدیکتر دیده می شود. کفپوش پارکت به سبک آجری جلوه سنتی بیشتری به اتاق می دهد.

سایر سبک های کفپوش پارکت شامل سبد بافی، تک، دوتایی، شاه ماهی مربعی و نیم باند آجری است. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای سبک پارکت ما را بررسی کنید.

سبک و الگوها همه به ضخامت و عرض کفپوش پارکت بستگی دارد. کفپوش پارکت مهندسی شده ما طولانی تر از عرض آن است که امکان طرح های اضافی را فراهم می کند، و پارکت چوبی جامد ما در ابعاد سنتی ۲۸۰ میلی متر در ۷۰ میلی متر در ۲۰ میلی متر است.

 

رنگ های کف پارکت

در کنار سبک و نوع کفپوش پارکت، رنگ های مختلفی نیز موجود است که همگی دارای مزایای گوناگونی هستند.

پرطرفدارترین رنگ ها کفپوش پارکت روشن و طبیعی است. این نوع کفپوش های پارکت رنگی خنثی و سنتی را برای هر اتاقی ارائه می دهند. این می تواند با هر دکوراسیونی ترکیب شود یا با طرح های رنگی روشن و مبلمان تمیز ست شود.

برای جلوه تک رنگ، پارکت سفید یا کفپوش خاکستری را انتخاب کنید. اینها ظاهر مدرن تری به کف کلاسیک می بخشند و می توانند اتاق را روشن تر کنند.

یا برای داشتن احساسی سنتی تر و گرم تر، کفپوش پارکت تیره شخصیتی غنی و حس ظرافت می بخشد. این رنگ معمولاً همان چیزی است که پارکت در آن قرار می گیرد، می توانید آن را با سایه های روشن تر برای ایجاد تعادل یا با رنگ تیره تر ترکیب کنید تا زیبایی جسورانه اما دنج ایجاد کنید.

 

تکمیل کفپوش پارکت

کفپوش های پارکت ما نیز دارای پرداخت های متفاوتی برای انتخاب هستند. از مات، روغن طبیعی و ناتمام، روکش های پارکت ما همه مزایای خاص خود را دارند.

روکش مات ظاهری ظریف، کمتر براق و موم مانند می دهد و محبوب ترین پرداخت است. از کف شما در برابر خط و خش محافظت می کند و اثرات تغییر رنگ خورشید را کاهش می دهد. روکش طبیعی روغن ظاهری طبیعی، براق و کلاسیک می دهد اما محافظت کمتری در برابر نور خورشید دارد. یک پارکت ناتمام بدون پرداخت و کاملاً طبیعی است، برای هر پرداختی که شما مناسب می‌دانید یا اصلاً آماده نیست.

 

کفپوش پارکت مناسب اتاق

مناسب بودن یا کفپوش پارکت برای اتاق های مختلف بستگی به این دارد که از چه موادی ساخته شده است. در صورت انتخاب کفپوش های چوبی جامد، مهندسی شده، لمینت یا وینیل لوکس با جلوه پارکت، مناسب بودن تغییر می کند.

کفپوش پارکت چوبی یکپارچه برای هر اتاقی در خانه شما گزینه بسیار مناسبی است، اما برای اتاق هایی که بیشترین تاثیر را دارند، مانند ورودی، راهرو، اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق غذاخوری، بهترین گزینه است. اما برای اتاق هایی با رطوبت یا رطوبت، مانند حمام یا اتاق هایی که گرمایش از کف دارند، مناسب نیست. این به این دلیل است که رطوبت می تواند منجر به خشک شدن، جمع شدن یا انبساط چوب شود.

 

با این حال، کفپوش های چوبی مهندسی شده، ظاهر و پوشش یکسانی دارند، اما لایه ها آن را در برابر رطوبت و دما مقاوم تر می کنند. بنابراین، می توان آن را در اتاق های بیشتری از جمله حمام با احتیاط گذاشت. این انواع کف بسیار مشابه هستند، بنابراین برای تفکیک کامل، راهنمای ما در مورد تفاوت بین کفپوش چوبی جامد و مهندسی شده را بررسی کنید.

برای داشتن سبکی سطح بالا، پارکت LVT یا کفپوش وینیل لوکس بسیار سخت، همه کاره و ضد آب است، بنابراین برای تمام اتاق های خانه عالی است. نکته مهم در مورد پارکت LVT این است که می توانید بدون پاهای سرد و کاشی های ترک خورده به ظاهری دست پیدا کنید.

 

نحوه نصب کفپوش پارکت

نحوه نصب کفپوش پارکت به متریالی که انتخاب می کنید بستگی دارد – چوب جامد، مهندسی شده، لمینت یا LVT.

نصب کفپوش چوبی جامد می تواند طولانی باشد، بنابراین توصیه می کنیم با یک متخصص تماس بگیرید، همچنین بستگی به روش مورد استفاده دارد، چه میخکوبی، چسباندن یا لایه برداری و چسباندن زیره. برای مطالعه بیشتر، راهنمای ما در مورد نصب کفپوش چوبی جامد را بررسی کنید.

برای کف‌های پارکت مهندسی، فرآیند کف‌سازی بسیار ساده‌تر است و می‌توان با یا بدون متخصص انجام داد. اگرچه قبل از نصب به مجموعه خوبی از مهارت های DIY نیاز دارید! برای اطلاعات دقیق، نگاهی به راهنمای نصب کفپوش پارکت مهندسی ما بیندازید.

اگر پارکت لمینت را انتخاب کرده اید، چیدمان آن ساده و آسان است. شما فقط باید زیرانداز را بچینید و سپس تخته های کف را قرار دهید. برای اطلاعات دقیق، به راهنمای ما در مورد نحوه نصب پارکت لمینت نگاهی بیندازید.

و در نهایت برای پارکت LVT مراحل نصب نسبتا آسان و ساده است اما بسته به نوع آن متفاوت است. چسب وجود دارد، LVT را کلیک کنید و Lost lay را بزنید، فرآیند نصب برای هر یک متفاوت خواهد بود، بنابراین راهنمای نصب LVT ما را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع طبقه خاص خود، به توصیه های نصب و نگهداری کف کامل ما نگاهی بیندازید.

 

لوازم جانبی کف پارکت

هنگامی که سبک و نوع کفپوش پارکت خود را انتخاب می کنید، ما طیف گسترده ای از لوازم جانبی از جمله زیرانداز، تزئینات و پروفیل ها، دامن، ابزار و مراقبت های بعدی و همچنین چسب را ارائه می دهیم.

کفپوش پارکت ما همگی از انواع مختلفی تشکیل شده است که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. از عایق صوتی برای جذب صدای قدم‌ها گرفته تا عایق حرارتی، لایه زیرین گرمایش از کف، یا حتی یک غشای ضد رطوبت اگر کف خود را روی بتنی یا گرمایش از کف پایه آب قرار می‌دهید.

 

برای کمک به نصب و نصب، ما طیف وسیعی از تزئینات پارکت را برای پوشش انتقال بین طبقات و تغییرات ارتفاع داریم. و حتی تخته های پارکت و اسکوشیا برای پوشاندن شکاف انبساط کنار دیوارهای شما.

اگر خودتان کفپوش خود را نصب می کنید، ما طیف گسترده ای از چسب پارکت را هم برای زیرسازی و هم برای استفاده عمومی داریم. همچنین، ما ابزار کفپوش پارکت و مراقبت های بعدی را ارائه می دهیم که شامل کیت های مناسب برای نصب، مراقبت روزانه، محصولات تمیز کننده و کیت های تعمیر است.

کفپوش پارکت، چه جامد و چه مهندسی شده، یا اگر پارکت لمینت یا کفپوش LVT را انتخاب کنید، همگی گزینه های عالی برای یک کفپوش زیبا برای خانه شما هستند. گزینه های بی پایانی از سبک، الگو، رنگ و مواد برای تناسب با اتاق مورد نظر شما وجود دارد. برای ایده های طراحی، نگاهی به الهام بخش کفپوش پارکت ما بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 2 =