وبلاگ

انواع بازسازی خانه با بودجه های مختلف

انواع بازسازی خانه در لیون دکور

انواع بازسازی خانه با بودجه های مختلف

در این مقاله انواع بازسازی خانه از لیون دکور سعی کرده ایم تمامی اطلاعت مورد نیاز شما برای بازسازی منزل را گردآوری کرده باشیم و شما را در این مسیر کمک کرده باشیم دنبال یه تغییر حسابی هستین یا میخواین ارزش ملکتون رو بالا ببرین؟ دلتون میخواد ایده‌های پینترست‌تون رو عملی کنین؟ از خانه‌ت راضی نیستی یا مشکلاتی داره؟ اگه آره، شما به فکر بازسازی خانه‌ خودتون هستین. فرقی نمیکنه خانه شما آپارتمانی باشه یا ویلایی، تا آخر با ما همراه باشین تا بهتون بگم به چه روشهایی میشه یه خانه رو بازسازی کرد.

نکته : بودجه بندی های بازسازی ساختمان نسبت به شهر و ایده شما عزیزان بسیار متفاوت و متغییر میباشد ، به همین دلیل برای برنامه ریزی و مشخص شدن بودجه کار باید اول ایده خود را آماده و یا از تکنسین های لیون دکور ایده اولیه را دریافت کنید و پس از آن برای هزینه های کار برآورد صحیح انجام دهید ، ما در لیون دکور تمام مشاوره ها و ایده اولیه را بصورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، پس بدون نگرانی میتوانید کار بازسازی خانه خود را با ما استارت بزنید و تمامی اطلاعات مورد نیاز را ما در اختیار شما قرار خواهیم داد ، در ادامه این مقاله سعی کرده ایم انواع بازسازی خانه را بیان کرده و شما را بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

همچنین میتوانید صفحه بازسازی خانه از لیون دکور را در سایت مشاهده کنید و ایده های جذابی دریافت کنید . 

بازسازی چیست؟

خب شاید اول از همه لازم باشه در مورد خود بازسازی بگیم. بازسازی یه چیزی بین تعمیر و نوسازی ساختمان است. یعنی نه اندازه تعمیر کم‌ کاره و نه اندازه نوسازی بنیادی هست که اسکلت ساختمان به کل تغییر کنه. در واقع بازسازی یه جورایی شبیه نازک کاری (سنگ کاری، کاشی کاری، نصب در، پنجره، کابینت آشپزخانه و ..) است و باعث تغییر در شکل و اسکلت ساختمان نمیشه.

روشهای اجرای بازسازی خانه چیست؟

حالا که میدونیم بازسازی چیه، در ادامه میخوایم با انواع روشهای اجرای اون آشنا بشیم. بازسازی ساختمان میتونه به یکی از شش روش زیر انجام بشه. شما میتونین با توجه به نیاز ساختمان‌تون و نظر متخصص، یکی از این روش‌های بازسازی منزل زیر رو انتخاب کنین:

بازسازی آرکنولوژیک یا مرمت علمی
بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری
بازسازی حفاظتی خانه
بازسازی سبکی
پاکسازی سبکی
بازسازی تکمیلی

انواع بازسازی خانه آرکنولوژیک یا مرمت علمی

بازسازی به روش آرکنولوژیک یکی از روشهای علمی است که اجرای اون نیاز به متخصص داره. در این روش ابتدا ساختمان با دقت بررسی میشه تا اقدامات لازم برای بازسازی و تعمیر خانه انجام بشه. در بازسازی آرکنولوژیک در صورت نیاز ممکنه یک یا چندتا از بخش‌های زیر با توجه به نظر متخصص اعمال بشه:

حفاری کردن پی ساختمان
بازسازی نمای ساختمان مثل نو کردن سنگ‌های نما
اجرای سفت کاری که معمولا در بیشتر بازسازی‌ها وجود نداره؛ مثل سفت کاری ترک خوردگی‌ها
مقاوم‌سازی ساختمان
دوباره سوار کردن المان‌های جدا شده

بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری

بازسازی آرتیستیک هم به وسیله متخصص اجرا میشه. در این روش بیشتر سلیقه و نظر فرد مرمت کننده اجرا میشه. مرمت کننده با توجه به دانش و تجربه‌ای که داره، تصمیم میگیره چه بخش‌هایی رو به بنا اضافه یا از اون کم کنه و یا کدوم قسمت‌ها رو ترمیم کنه. معمولا زمانی از این نوع مرمت استفاده میشه که دیگه امید زیادی به عمر طولانی سازه وجود نداره. بیشتر بناهای دوره رنسانس به این روش مرمت شدن.

بازسازی حفاظتی خانه

وقتی ساختمان قدیمی میشه، از نظر سازه‌ای ضعیف میشه. در چنین شرایطی بهتره اول اون سازه تقویت بشه و بعد یه دستی به سر و صورتش کشیده بشه. در واقع از بازسازی حفاظتی بیشتر برای مقاوم‌سازی سازه استفاده میشه. در بازسازی حفاظتی بیشتر دیوارها، تیرها و ستون‌ها تعمیر، مقاوم و بازسازی میشن. بهتر است قبل از بازسازی حفاظتی تحقیق مفصلی درباره مصالح ساختمانی و بخش‌های مختلف ساختمان انجام بشه تا مراحل کار به طرز صحیح و با دانش کامل انجام بشه.

بازسازی سبکی

اگه شما از شکل کلی خانه‌تون و معماری اون راضی باشین و فقط بخواین یه این روش میتونین استفاده کنین. خورده نو نوارش کنین، از در این روش که اسم دیگه اون بازسازی آناستیلوز است، تغییری در ظاهر ساختمان اتفاق نمیفته. در واقع هرجایی از بنا که فرسوده شده باشه، به طور مشابه جایگزین میشه. از اونجا که در روش بازسازی سبکی بین ظاهر قدیم و جدید تفاوت چندانی وجود نداره، از این روش برای مرمت بناهای تاریخی هم استفاده میشه.

پاکسازی سبکی

همونطور که از اسم این روش پیداست، یه جور پاکسازی است. در این روش، ممکن است متخصص بخش‌هایی از ساختمان رو به نظرش اضافی و ناکارآمد بیاد و بخواد که اون رو حذف کنه. بخش‌هایی که یا ظاهر خانه رو زشت کردن و معماری فضا رو به هم ریختن و یا کاربردی نداره. در این روش باید بنا به طور کامل بررسی بشه و بعد در صورت نیاز عملیات بازسازی شروع بشه تا ساختمان شکل و ظاهر زیباتری پیدا کنه.

بازسازی تکمیلی

با گذشت زمان، بخش‌هایی از ساختمان فرسوده و قدیمی میشه. به کمک این روش بازسازی خانه، ما بخشهایی از ساختمان رو که فرسوده و ضعیف شدن، دوباره بازسازی و تکمیل می‌کنیم تا طول عمر خانه‌مون بالا بره. بازسازی تکمیلی یکی از روش‌های مورد استفاده برای احیای خانه‌های قدیمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 7 =