وبلاگ

مزایا و معایب رنگ و کاغذ دیواری

مزایا و معایب رنگ و کاغذ دیواری در لیون دکور

مزایا و معایب رنگ و کاغذ دیواری

رنگ یا کاغذ دیواری – چه چیزی را برای دیوارهای خانه خود انتخاب می کنید؟

چه رنگ یا کاغذ دیواری را انتخاب کنید، دیوارهای خانه شما پتانسیل تحول قابل توجهی را دارند. یک رنگ ملایم و کم رنگ می تواند بدون زحمت یک فضای چشمگیر را به فضایی روشن و مطبوع تبدیل کند، در حالی که کاغذ دیواری غنی و تیره با طرح های پیچیده می تواند یک اتاق بسیار بزرگ را دنج کند. ایجاد تعادل بین محاسن و معایب رنگ و کاغذ دیواری شامل در نظر گرفتن عواملی مانند سهولت کاربرد، مقرون به صرفه بودن و سازگاری فضایی است. صرف نظر از انتخاب شما، استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری روی سقف شما می تواند مفید باشد.پس در این مقاله از لیون دکور در مورد مزایا و معایب رنگ و کاغذ دیواری با ما همراه باشید تا شما را شگفت زده کنیم از نتیجه این مقاله ، همچنین برای خرید کاغذ دیواری از لیون دکور میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

اگر به دنبال راهی برای القای سرزندگی به دیوارهای بی‌درخشش خود هستید، شکل های فراوان موجود می‌تواند انتخاب کاغذدیواری مناسب را به کاری دلهره‌آور تبدیل کند. بسیاری از صاحبان خانه با مشکل تصمیم گیری بین کاغذ دیواری و رنگ روبرو هستند. هر گزینه دارای شایستگی های خاص خود است و انتخاب ایده آل شما به نیازهای خاص شما بستگی دارد. با مقایسه ویژگی های رنگ و کاغذ دیواری، می توانید با اطمینان به یک تصمیم کاملا آگاهانه برسید.

 

تفاوت بین کاغذ دیواری در مقابل رنگ دیوار

اگر می خواهید سبکی متمایز و خاص به دیوارهای خانه خود بدهید، تنوع در رنگ ها و طرح ها یک مزیت بزرگ است. خوشبختانه، هیچ اولویتی و برتری برای کاغذ دیواری یا رنگ وجود ندارد.

 

رنگ ممکن است جلوه های زیبایی را ارائه دهد که به طور چشمگیری ظاهر هر خانه را در صورت استفاده در کنار بسیاری از روش های مختلف که در حال حاضر استفاده می شود، تغییر می دهد. هر رنگی در زیر آسمان به عنوان رنگ قابل دسترسی است، بنابراین می توانید آن را خرد کرده و به میل خود تغییر دهید. گزینه های اضافی شامل روکش های مات، ساتن، نیمه براق و براق است.

 

مزایای استفاده از رنگ بر روی دیوارها

افزایش ارزش خانه: روشی سریع و مقرون به صرفه برای افزایش ارزش کلی ملک، تحت تاثیر قرار دادن خریداران بالقوه و نشان‌دهنده نگهداری مناسب.

محیط خانه پیشرفته: رنگ‌های با طراوت داخلی محیط زندگی لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تری را ایجاد می‌کنند، زیرا افراد بیشتری از خانه کار می‌کنند.

محافظت در برابر آسیب: از جذب رطوبت جلوگیری می کند، از مشکلات ساختاری و رشد کپک محافظت می کند و به خانه ای سالم کمک می کند.

زیبایی شناسی بهبود یافته: فرورفتگی ها و علائم را می پوشاند، ظاهری بکر ارائه می دهد و انتخاب رنگ های مدرن می تواند فضای داخلی را احیا کند.

معایب استفاده از رنگ روی دیوار

رنگ آمیزی دیوار دارای معایبی است که هر صاحب ملک باید بداند.

فقط طیف بسیار کمی از رنگ ها را از جمله مات و براق،می توان با رنگ تولید کرد.
علاوه بر این، رنگ با گذشت زمان ترک هایی ایجاد می کند که نیاز به ترمیم مجدد دارد.
استفاده از رنگ بر روی دیوارها می تواند نامرتب باشد و لکه بر روی کف، سقف، یا لوازم خانگی شما بیافتد.
ممکن است نتوانید خودتان رنگ روغن سنگین را اعمال کنید زیرا کندتر از آنچه انتظار دارید خشک می شود و اغلب باید توسط یک متخصص استفاده شود. رنگ های روغنی نیز مقاومت کمتری در برابر حرارت دارند و در هنگام استفاده و پاشیدن به جریان می افتند.
ترکیبات (VOCs) که برای بدن انسان مضر هستند نیز می توانند توسط رنگ آزاد شوند.
با وجود اینکه رنگ بین ۵ تا ۱۰ سال دوام می آورد، احتمال بیشتری وجود دارد که دوره ای مجبور به رنگ آمیزی مجدد شوید .

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با طرح درختان بزرگ و چوب های متراکم در اتاق نشیمن شکل خاص و رویایی به منزل شما میدهد .در لیون دکور شما میتوانید بهترین طرح ها را مشاهده و خرید کنید و به آسانی در صورت تمایل خودتان نصب کنید .

کاغذ دیواری در دراز مدت مقرون به صرفه است زیرا می تواند تا پانزده سال و حتی بیشتر دوام بیاورد. (کاغذ دیواری که به اندازه کافی آویزان شده باشد تا سه برابر بیشتر از رنگ دوام می آورد)

کاغذ دیواری انواع عیوب سطح را می پوشاند و بدون زحمت به دیوارها می چسبد.
ممکن است به اتاق حس گرما، عمق و ذوقی بدهد که رنگ تک به سادگی نمی تواند.
دکوراسیون اتاق به طور قابل توجهی تحت تأثیر چاپ های خیره کننده، بافت های جالب و طراحی های جذاب قرار دارد.
کاغذ دیواری ممکن است برای افزودن یک طراحی به هر اتاقی مورد استفاده قرار گیرد و حتی می تواند به عنوان یک نقاشی دیواری روی یک دیوار استفاده شود.
کاغذ دیواری در انواع گیج‌کننده‌ای از الگوها و جلوه‌های خیره‌کننده، از جمله مروارید یا زرق و برق، فونت‌های برجسته، فویل‌ها، الگوهای ابریشمی برجسته و پارچه‌های طبیعی موجود است.پس همین حالا با تکنسین های لیون دکور تماس بگیرید و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

معایب استفاده از کاغذ دیواری

هزینه بالاتر- آیا کاغذ دیواری ارزانتر از رنگ است؟ خوب، کاغذ دیواری با قیمت اولیه سنگین تری عرضه می شود، اما می تواند در دراز مدت مقرون به صرفه باشد. علیرغم ادعاهایی مبنی بر حذف آسان، این فرآیند می‌تواند بدون آماده‌سازی مناسب، سخت و طاقت‌فرسا باشد. مشاوره با طراح داخلی و کارشناس کاغذ دیواری از قبل توصیه می شود.

جایگزینی سخت – جایگزینی الگوهای کاغذ دیواری ممکن است سخت باشد. تغییر کاغذ دیواری ممکن است مشکل ساز باشد زیرا دیوار آسیب دیده است. سفارش یک رول کاغذدیواری متفاوت نمی تواند با آن مطابقت داشته باشد، اگر نیاز به تعمیر دیوار با آن داشته باشید. همچنین نقشی برای مقدار زیادی رنگ وجود دارد.

پیچیدگی نصب – در حالی که به سادگی اشاره کردیم، حقیقت این است که نصب کاغذ دیواری می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مگر اینکه باتجربه باشید، تطبیق طرح های درز و انتخاب چسب های مناسب می تواند دلهره آور باشد. تخصص در این هنر گمشده کلیدی برای نتایج مطلوب است.

کاغذ کم است – یک متخصص ماهر اطمینان حاصل می کند که کاغذ دیواری کافی برای تکمیل پروژه خود سفارش می دهید، اما در دسترس نبودن طرح دقیق ممکن است مشکلی باشد که هرگز با رنگ مواجه نخواهید شد.

تعامل با فضا – الگوی نامناسب کاغذ دیواری می تواند فضا را تحت تأثیر قرار دهد یا در تضاد با آن قرار دهد. بنابراین، برای گرفتن بهترین تصمیم، به کمک یک طراح داخلی نیاز دارید.

 

یکی از مزایای نقاشی داخلی این است که خانه شما را جذاب تر می کند.

 

عواملی که باید قبل از انتخاب بین نقاشی در نظر بگیرید

جاذبه زیبایی شناسی
الزامات تعمیر و نگهداری
ماندگاری
آماده سازی و کاربرد
استفاده
قیمت
تنوع و سفارشی سازی

کدام جذاب تر است: کاغذ دیواری در مقابل رنگ ؟

دیوارها را می توان به طور موثر با کاغذ دیواری یا رنگ تزئین کرد تا جذابیت زیبایی شناسی آنها را بهبود بخشد. با رنگ های بافت دار یا کاغذ دیواری های طرح دار چشم نواز، پس زمینه های زیبا برای مبلمان خود ایجاد کنید. به تخیل خود اجازه دهید و هر فضا را با طراحی منحصر به فرد خود القا کنید.

فرآیند کاربرد

استفاده از کاغذ دیواری کاری نیست که به تنهایی انجام شود. بهترین کار این است که افراد حرفه ای را استخدام کنید. اگر می خواهید خانه خود را رنگ آمیزی کنید، این نادرست است. این عملیات نسبتاً ساده است، بنابراین در صورت تمایل می توانید خانه خود را رنگ کنید. با این حال، برای این کار به زمان، تلاش و هیجان زیادی نیاز دارید.

 

بلاخره کاغذ دیواری یا رنگ کدام بهتر است؟

هنگام تصمیم گیری بین کاغذ دیواری و رنگ، مساحت خانه خود را در نظر بگیرید. اگرچه رنگ اغلب برای تمام اتاق های خانه مناسب است، گرمای بیش از حد می تواند طول عمر دیوارهای رنگ شده را کاهش دهد. در نتیجه، فرد برای رنگ آمیزی مکرر هزینه پرداخت می کند، که تفاوت قابل توجه قیمت بین کاغذ دیواری و رنگ را توضیح می دهد.

به همین ترتیب، کاغذ دیواری در فضاهای گرم و مرطوب مانند آشپزخانه و حمام خوب نمی ماند. احتمالاً بهتر است از کاغذ دیواری در مکان‌های پرتردد و اتاق‌های کودکان اجتناب کنید زیرا به راحتی پاره می‌شوند یا آسیب می‌بینند.

امیدواریم با این مقاله در انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ به شما کمک کرده باشیم ، همچنین میتوانید با تکنسین های ما در تماس باشید و راهنمایی رایگان دریافت کنید ، همچنین اگر نکته ای از قلم افتاده است در این مقاله ، با ما در میان بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− یک = 8