وبلاگ

۷ نکته بسیار مهم برای خرید انواع پارکت

۷ نکته بسیار مهم برای خرید انواع پارکت

پارکت کفپوشی از جنس خرده چوب است که در ابعاد مختلف و به صورت صفحه طراحی و تولید می شوند. استفاده از چوب درخت های بسیار، باعث تنوع در جنس، رنگ و بافت پارکت ها شده است.

در خرید انواع پارکت، دقت به برخی شرایط محیطی و سازگاری پارکت با آن شرایط اهمیت بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع پارکت و ویژگی های آن با ما همراه باشید، ما در خرید کفپوشی زیبا و بی نقص شما را همراهی خواهیم کرد.

خرید انواع پارکت

پیشینه پارکت و انواع آن

قدمت پارکت به اواخر سده ۱۶۹۹ میلادی بر میگردد. پارکت های چوبی ابتدا در کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل زیبایی چشم نوازی که داشت در مدت زمان بسیار کوتاهی تبدیل به کفپوش اکثر خانه ها در اروپا و سپس در سراسر جهان شد.

از آنجایی که پارکت ها از الوار برش خورده درختان تولید می شوند و این مساله نیاز به قطع درختان دارد، دوستداران محیط زیست انواع دیگری از پارکت را که از لحاظ ظاهری دقیقا شبیه به پارکت چوبی است اما جنسی چوبی ندارد را با نام لمینت وارد بازار کردند.

برای خرید انواع پارکت ابتدا بهتر است که مدل های متنوع آن را بهتر بشناسید.
پارکت چوبی یک تکه یا Solid: این پارکت همانطور که از نام آن پیداست کاملا از جنس چوب یک تکه بوده که زیبایی بسیاری دارد.

ضخامت این پارکت بین ۱۲ تا ۲۳ میلی متر است که بستگی به نوع چوب مورد استفاده در تولید پارکت دارد. پارکت Solid استحکام بسیار بالا و کیفیت خوبی دارد که بعضی از آنها می تواند تا ۱۰۰ در خانه شما به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار بگیرد.

پارکت مهندسی شده یا Engineered: این مدل پارکت از ۳ لایه تشکیل شده که لایه ها به هم پرس می شوند تا یک لایه یکدست و واحد تولید شود. ضخامت این کفپوش حدود ۱۰ تا ۱۵ میلی متر است.
این مدل از پارکت همانند نوع یک تکه بسیار زیباست، زیرا در طراحی این پارکت شما فقط لایه رویی آن را می بینید که از لحاظ ظاهری تفاوتی با نوع یک تکه آن ندارد.

پارک لمینت: شاید بتوان بزرگترین ایراد کفپوش یک تکه و مهندسی شده را نگهداری سخت آن دانست. پارکت های لمینت از یک تخته فیبر متراکم به نام اچ دی اف تولید میشود. این مدل از کفپوش ظاهری بسیار زیبا دارد و نگهداری از آن نیز آسان است. بزرگترین مزیت این نوع کفپوش نسبت به دو مدل قبلی، قیمت مناسب آن است.

پارکت ها وینیلی یا پلاستیکی: این مدل از کفپوش ها همانند کفپوش های لمینت قیمت بسیار مناسبی دارند. در تولید این کفپوش ها به طور معمول از ترکیب پلاستیک، چوب و پلیمر استفاده می شود که در تهدادی از موارد هم کفپوش تولید شده کاملا از جنس پلاستیک است.

خرید انواع پارکت با شناخت مدل های متنوع آن کاری بسیار آسان تر است.

خرید انواع پارکت

مزایا و معایب استفاده از پارکت

اکنون که برای خرید انواع پارکت، مدل های متنوع آن را شناختید، بهتر است با مزایا و معایب این محصول هم آشنا شوید تا تصمیم گیری آسان تری داشته باشید.

مزایای استفاده از پارکت به عنوان کفپوش

● با توجه به عمر بالای پارکت، شما با خرید پارکت خیال خود را حداقل تا ۲۰ یا ۳۰ سال آینده از لحاظ کفپوش منزلتان آسوده کرده اید.

● تنوع رنگ و طرح پارکت ها، پاسخگوی هر سلیقه ای است.

● پارکت های چوبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و اگر به طور صحیح از آنها نگهداری شود تا مدت ها کیفیت خود را از دست نمیدهند.

● نگهداری از پارکت ها به نسبت دیگر کفپوش ها بسیار آسان تر است.

معایب خرید انواع پارکت برای کفپوش

● قیمت پارکت ها به نسبت دیگر کفپوش ها اندکی بالاتر است اما شاید بتوان گفت این قیمت بالا به دلیل عمر زیاد نیز می باشد.

● نگهداری از پارکت در مقابل موریانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که برای این امر نیاز به مراقبت هایی خاص دارد.

● همانطور که میدانید چوب در مقابل رطوبت ضعیف است، پس باید از پارکت ها در مقابل رطوبت محافظت نمود.

● بعضی از مدل های پارکت مستعد خراشیدگی هستند، انتخاب مدلی با کیفیت برای افرادی که در منزل خود کودک دارند می تواند مانع از بروز این مشکل شود.

اگر بخواهیم به طور کلی در رابطه با پارکت نتیجه گیری نماییم، می توان گفت که مزایای این کفپوش بسیار بیشتر از معایب آن است و همچنین رعایت چندین نکته می تواند معایب را رفع یا کم رنگ تر نماید.

حال تصمیم گیری خرید انواع پارکت با داشتن اطلاعات درباره مزایا و معایب آن بسیار راحت تر است.

خرید انواع پارکت
باید ها و نباید ها در انتخاب رنگ پارکت

در خرید انواع پارکت، دقت به رنگ و همچنین هماهنگی آن با دیگر وسایل منزل بسیار مهم و ضروری است.

در ادامه به چند نکته مهم اشاره میکنیم تا انتخاب و خریدی بهتر و آسان تر داشته باشید.

۱. در انتخاب رنگ پارکت، حتما سعی کنید که آن را هماهنگ با رنگ کابینت و یا مبلمان تان تهیه کنید تا زیبایی بیشتری داشته باشد.

۲. استفاده از رنگ های مکمل نیز می تواند زیبایی فضا را دو چندادن نماید.

۳. با توجه به محیط زندگی و شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت خود جنس پارکت را انتخاب نمایید.

۴. رنگ پارکت را هم در نور طبیعی روز و هم در زیر نور مصنوعی در شب ببینید.

۵. استفاده از رنگ روشن پارکت باعث بزرگتر شدن فضای منزلتان خواهد شد، پس اگر فضای بزرگی ندارید بهترین راه استفاده از پارکت رنگ روشن برای باز تر دیده شدن محیط است.

۶. حتما از مواردی که دوست داشتید تکه ای را به منزل ببرید و در کنار دیگر وسایل قرار دهید تا تصمیم گیری برایتان آسان تر شود.

۷. اگر فرزند کوچک در منزل دارید، دقت داشته باشید تا رنگ و مدلی را انتخاب نمایید که کمتر کثیف شود و مقاومت خوبی در برابر خط و خش داشته باشد.

رعایت موارد فوق می تواند کمک بسیار خوبی در خرید انواع پارکت باشد.

خرید انواع پارکت
خرید انواع پارکت به صورت آنلاین

حال که تصمیم به خرید پارکت برای منزلتان گرفته اید بهتر است که کفپوش مورد نیاز خود را از برترین فروشگاه های آنلاین یا حضوری تهیه نمایید.

خرید از مراکز معتبر باعث می شود تا از بابت کیفیت و قیمت خیالتان آسوده باشد.

انتخاب جنس، رنگ و طرح پارکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما کمک گرفتن از تیمی حرفه ای برای نصب کفپوش نیز بسیار مهم است.

زیرا اجرای کار ظریف و دقیق کار هر تیمی نیست.

اگر به دنبال خرید انواع پارکت با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، کافیست با ما در ارتباط باشید تا بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت تقدیمتان نماییم.
رضایت شما، اصل اول در کار ماست.

خرید انواع پارکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + هفت =